czwartek, 20 czerwca 2013

Oniryczny wiek XX

Śniło mi się, że:



- serbska królowa Draga umarła i została złożona do trumny z mieczem, lecz potem zmartwychwstała zgodnie z zapowiedzią pewnej dziewczyny,
- I wojna światowa została wywołana przez czarnego kota i kozicę, którą upolowało dwóch dyplomatów,
- w czasie I wojny światowej, pewien Polak został wcielony do armii carskiej i wyjechał na Sachalin walczyć z Japończykami,



- w okresie międzywojennym, w Czechosłowacji produkowano zapałki z portretem prezydenta Edvarda Beneša na główce z siarki; ktoś skomentował to słowami: ,,Prezydent spala się z miłości do swojego kraju’’,



- II wojna światowa wybuchła po raz drugi (wiele razy), w jednym z tych snów Niemcy i Argentyńczycy walczyli ze sobą na szkolnym boisku, w innym zaś naziści podzielili współczesny Szczecin na część żydowską i aryjską, ja zaś pociąłem twarz niemieckiego strażnika scyzorykiem, potem natrafiłem na obrady konferencji dla komendantów obozów koncentracyjnych, ujrzałem Ilsę Koch i przestraszony uciekłem,
- w 1939 r. Sowieci zajęli Warszawę,
- wraz z przyjaciółmi grałem w LARP – a, którego akcja toczyła się w czasie II wojny światowej, odgrywając swoją rolę uciekałem przed Niemcami i byłem przesłuchiwany przez Sowietów, zaś Pavlas ov Vidłar przebywał w tym czasie w Etiopii okupowanej przez Włochów,
- Niemcy do tłumienia powstania warszawskiego używali gigantycznych nosorożców,
- w 1945 r. po zakończeniu działań wojennych, alianci spalili w krematorium wrony z Wehrmachtu, które płakały i czerwieniły się ze wstydu,
- idąc ulicami Szczecina widziałem pochód byłych więźniów obozów koncentracyjnych, którzy maszerowali w obozowych pasiakach; dowiedziałem się wówczas, że polski krytyk literacki Zenon Pszasnycki był więziony w Auschwitz – Birkenau, gdzie objawiła mu się Matka Boska i stąd wziął się jego pseudonim ,,Miriam’’,
- po wojnie o Falklandy, ów archipelag znalazł się pod wspólnym zarządem Wielkiej Brytanii, Argentyny i Polski; w 2012 r. Polacy pospiesznie opuścili Falklandy, uciekałem wraz z nimi w łodzi podwodnej. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz