czwartek, 16 marca 2017

Przygody Taliesina

,,Jestem pierwszym bardem Elfina,
A krajem, skąd pochodzę, jest rejon letnich gwiazd:
Idno i Heinin nazwali mnie Merddinem,
Ale wszyscy królowie zwać mnie będą Taliesinem.

Byłem z moim Panem w najwyższej sferze,
Kiedy Lucyfer spadał w czeluść piekieł,








Nosiłem sztandar przed Aleksandrem;
Znam nazwy gwiazd od północy do południa;
Byłem na drodze mlecznej przed tronem Wszechmocnego,








Byłem w Kanaan gdy zabito Absaloma.
Niosłem Ducha Świętego w dolinę Hebronu;
Byłem na dworze Dona przed narodzinami Gwdiona.
Byłem nauczycielem Heliego i Enocha;
Uskrzydlił mnie geniusz wspaniałego pastorału;
Byłem wymowny, nimem otrzymał dar mowy;









Byłem w miejscu ukrzyżowania miłosiernego Syna Bożego;









Byłem przez trzy miesiące w więzieniu Arianroda;









Byłem głównym nadzorcą przy wznoszeniu  wieży Nimroda;
Jestem cudem, którego pochodzenia nie zna nikt.








Byłem z Noem w jego arce w Azji,








Widziałem zniszczenie Sodomy i Gomory,
Byłem w Indiach, gdy zbudowano Rzym,
Teraz przybyłem tu, do Resztek Troi.








Byłem z mym Panem w stajence;








Przeprowadziłem Mojżesza przez wody Jordanu;









Byłe na firmamencie z Marią Magdaleną;







Spłynęło na mnie natchnienie z kociołka Caridwen;
Byłem śpiewającym przy wtórze harfy bardem Lleona z Lochlin.
Byłem na Białym Wzgórzu, na dworze Gynvelina,
Przez dzień i rok zakuty w dyby i kajdany
Łaknąłem Syna Dziewicy,
Wykarmiony zostałem w krainie Boga,
Jestem nauczycielem wszelkiej mądrości,
Zdolen jeszcze nauczyć cały wszechświat,
Aż do dnia Sądu będę przebywał na ziemi
I nie wiadomo, czy ciało mam człowieka czy ryby.

Potem przez dziewięć miesięcy byłem
W łonie wiedźmy Caridwen:
Wpierw byłem małym Gwionem,
A teraz jestem Taliesinem''

- Joseph Campbell ,,Bohater o tysiącu twarzy''

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz