środa, 6 stycznia 2016

Oniricon cz. 177

Śniło mi się, że:




- w księgarni widziałem książkę popularnonaukową wydaną przez National Geographic o druidach i wierzeniach Wikingów (było w niej również o dawnych Słowianach i Węgrach), początkowo obawiałem się, że książka propaguje New Age, potem chciałem wpisać ją do ,,Ilustrowanej bibliografii dla fantastów'',



- w Telewizji Trwam pokazano czterech Polaków protestujących przeciwko polityce PO: wśród nich był malarz Eligiusz Niewiadomski, który krytykował Empik; Niewiadomski miał córkę Eligię Niewiadomską,



- wsiadłem na grzbiet szarej świętej krowy z Indii i jeździłem na niej po kościele,



- poszedłem do szczecińskiego antykwariatu imienia Władysława Gomułki, gdzie przeglądałem opasły katalog szukając książek fantasy z lat 90 - tych XX wieku; potem na ulicy spotkałem właściciela antykwariatu i podałem mu rękę,
- razem z grupką innych ludzi szedłem boso do jakiejś szczecińskiej restauracji i myślałem, że pierwowzorem hobbitów byli Hindusi,



- Dżasmina z filmu ,,Aladyn'' miała siostrę mieszkającą w jaskini,
- Andrzej Pilipiuk w jednym z opowiadań o mieszkańcach fikcyjnej wioski radził czytelnikom jak zdobyć żonę,
- razem z Mamą widziałem na poboczu drogi dwie stare żebraczki, z których jedna składała się z samej, żyjącej głowy; ostrzegałem je przed śmiercią na mrozie, lecz one nie chciały iść do schroniska,



- wieczorem pewien biznesmen spotkał w jeziorze piękną syrenę o różowym ogonie, która kazała mu zrezygnować ze spożywania alkoholu nawet w słodyczach, a on dziwił się, że syrena nie lubi słodyczy,



- gdzieś w Polsce w mieście opuszczonym przez ludzi, krasnoludek pilnował książek zgromadzonych w podziemnej bibliotece,



- dowiedziałem się od Mamy o znajdującym się w pobliżu Sierakowic w Polsce opuszczonym przez ludzi mieście porosłym lasem; postanowiłem to miasto odwiedzić; na miejscu zakochałem się w pięknej syrenie o różowym ogonie i zostałem schwytany przez leśne demony w mundurach żołnierzy uzbrojonych w szyszki; w owym wymarłym mieście mieszkali członkowie jakiejś sekty; pytałem napotkane kobiety czy są rusałkami, a jedna z nich powiedziała, że jest moją żoną; ponadto szedłem ze starymi i brzydkimi kobietami, które wziąłem za czarownice, lecz powiedziały mi, że nie uprawiają magii; widziałem jeżdżące samochody i niepokoiłem się słysząc słowa o ,,złej energii'', zamierzałem opisać to miasto na blogu, lecz bałem się zemsty członków sekty, byłem też świadkiem konkursu piękności w dziwnych przebraniach i jakaś ruda dziewczyna, która mi się podobała, ciągnęła mnie za rękaw po chodniku, a ja się zacząłem rozbierać,



- Amfitryta zanurkowała w morzu i zdobyła dla Zeusa skarb Argonautów, którego część znajdowała się w Paryżu; jego kradzież przez Trojan była powodem wojny trojańskiej

1 komentarz:

  1. ,, postanowiłem to miasto odwiedzić; na miejscu zakochałem się w pięknej syrenie o różowym ogonie i zostałem schwytany przez leśne demony w mundurach żołnierzy uzbrojonych w szyszki; w owym wymarłym mieście mieszkali członkowie jakiejś sekty; pytałem napotkane kobiety czy są rusałkami, a jedna z nich powiedziała, że jest moją żoną; (...) i jakaś ruda dziewczyna, która mi się podobała, ciągnęła mnie za rękaw po chodniku, a ja się zacząłem rozbierać,"
    No, rusałka ci mówi, że jest twoją żoną, a ty kręcisz najpierw z różowym ogonem, a potem z rudą.

    OdpowiedzUsuń