czwartek, 11 lipca 2024

Oniricon cz. 1041

         Śniło mi się, że:



- wydawnictwo ,,Replika'' wydało ,,Historię Raldonu'' jako dodatek specjalny do serii ,,Wierzenia i zwyczaje'',



- z drugiego tomu ,,Księgi smoków świata'' Bartłomieja Grzegorza Sali dowiedziałem się o smokobójcy Radodadzie, w ślad za nim podążał smok Witorad, który w ludzkiej postaci podburzał chłopów przeciw pogromcy, aby powstrzymać go przed zabijaniem innych smoków, z czasem jednak Witorad przyznał mu rację,



- Andrzej Pilipiuk domagał się w artykule prasowanym śmierci dla zielonego smoka Milusia, który przyleciał z Chin,



- Benedykt Dybowski podjął próbę udomowienia bażantów, które pruski król Fryderyk II tępił jako ptaki polskie,



- zobaczyłem z okna pociągu bażanty (zastanawiałem się jak smakują ich jaja i rosół z ich mięsa), bataliony oraz kaczory z cynobrowymi głowami, napisałem wówczas, że lubię Tomasza Żbikowatego nie tylko za to, że pisze fajne komentarze,



- przeglądałem książkę ,,Disney Crossover'', w której zakończeniu Rasputin dał pokaz zaczarowanych fajerwerków, które nie straszyły zwierząt,



- obejrzałem film łączący produkcje Disneya z mitologią słowiańską, widziałem na nim kikimorę i kota, który zamienił się w wodjanoja, Cruella de Mon jako caryca Aleksandra zatoczyła ognisty krąg magicznym pierścieniem, myszka została oskarżona o bycie Ukrainką i udział w zamachu na cara, sam byłem jasnowłosą dziewczyną, która rzuciła bombą w nieśmiertelnego cara Kościeja, widziałem też rysunkowego Walta Disneya, naradzającego się z Rasputinem,






- pojechałem na wycieczkę z Voytakusem ov Višnicem, Ravialusem ov Rikłocicem i Pieterem ov Petruxem, zastanawiałem się jak to jest spać w jednym pokoju z mężczyzną, uważającym się za kobietę,



- z łez Sitki, słowiańskiej bogini opiekującej się Alaską, zrodziły się eskimoskie smoki, żyjące w lodowatym oceanie,



- na wycieczce pomyślałem, że chociaż talibowie, Państwo Islamskie i Mirosław Salwowski pełnią w swoim rozumieniu wolę Boga, to ja nie chciałbym być do nich podobny,



- Sedna była córką Juraty, złożyła swej matce hołd lenny i otrzymała od niej klucze do mórz arktycznych,

- po latach spotkałem na ulicy Filipusa ov Falconiusa i przywitałem się z nim,



- w podręczniku do religii został przedstawiony stosunek katolików do Nikoli Tesli,



- w powieści ,,Belcanto'' Gabriela Garcii Marqueza Kolumbijczycy pochodzili od starożytnych Egipcjan, kiedy w favelach zginęła podczas strzelaniny współczująca dziewczyna imieniem Anna, wybuchł bunt przeciwko Kościołowi,



- rozgniewałem wujka Henryka Ziętka, niszcząc niechcący obraz wielkiego, brązowego zwierzęcia, potem próbowałem go naprawić za pomocą kredek,



- Stanisław Szur powiedział, że słowo chojrak oznacza raka zawieszonego na choince (wymyślone na jawie). 

1 komentarz:

  1. Też się zetknąłem z tym co pisze Salwowski. Takich współwyznawców to się obawiam bardziej niż wojujących lewaków

    OdpowiedzUsuń