wtorek, 8 lipca 2014

Odkrywcy dinozaurów w obrazkach




W latach 90 – tych, kiedy to ogromnie interesowałem się paleontologią, przeczytałem kilka numerów niezwykle interesującego czasopisma ,,Dinozaury! Odkryj olbrzymy prehistorycznego świata’’ (pierwszy numer pokazała mi nauczycielka, pani Mariła ov Kendra). Jedną z atrakcji czasopisma były komiksy o odkrywcach dinozaurów. Zapoznałem się z historyjkami o Gideonie Mantellu – odkrywcy iguanodona, o odkryciu gada morskiego mozazaura w XVIII wieku, o pierwszej kobiecie – paleontologu Mignon Talbot (odkryła podakozaura, o czym wspomniałem w poemacie ,,Milenium, czyli Nowe Triumfy'')1, o odkryciu triceratopsa i o Royu Chapmanie Andrewsie, który w latach 20 – tych XX wieku w Mongolii odkrył protoceratopsa, welocyraptora i owiraptora.



1 Było to w 1911 r. Wcześniej (1818 r.) Mary Anning odkryła ichtiozaura, ale ten nie był dinozaurem, tylko gadem morskim.

2 komentarze:

  1. Kupowałem w podstawówce. I koniec końców zostałem biologiem i paleontologiem. Szkoda, że nie mam tych numerów. Wiele bym dał za Dinozaury i 5-10-15.

    Kamil Szczepka
    www.okiemprzyrodnika.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń