poniedziałek, 7 stycznia 2019

Oniricon cz. 462

Śniło mi się, że:







- brat Tadeusz Ruciński pisał o małej dziewczynce, zwanej Lalką, która w niedziele pisała wiersze lepsze niż ,,Fantastyczne zwierzęta'' J. K. Rowling i uczestniczyła w pogrzebie babci,







- uznałem, że Touissant - kraina rządzona przez Annę Henriettę przypomina średniowieczną Francję,







- zetknąłem się z nazwą: Nils Sylvestriana,







- w jednej ze szkół w Pacynowie nauczycielem był Japończyk, który zjadał uczniom pępki (wymyślone na jawie),







- Stanisław Szur wymyślił, że imię cesarza Kaliguli oznacza ,,ghula bogini Kali'' (wymyślone na jawie),







- Michaił Bułhakow miał pasierba Pankratana, który znalazł mysz o przerośniętych zębach, Bułhakow zabił zwierzątko,






- w jednym z nowych przekładów ,,Mistrza i Małgorzaty'' tytułowi bohaterowie zamienili się w ghule,
- byłem w bibliotece z Pavlasem ov Vidłarem, mówiłem bibliotekarce, że lubię literaturę rosyjską, a Pavlas się krzywił,
- Frankowie przybyli do Galii z terenów Gujany Francuskiej i Polinezji Francuskiej,







- Jomo Kenyatta w dzieciństwie mieszkał w buszu i jadł termity, kazano mu zmywać po białych kolonizatorach olbrzymie ilości talerzy w rzece, zaczął używać fosforu do sporządzania bomb, wynalazł nową dyscyplinę sportową  - bosą koszykówkę, jako prezydent rządził łagodnie i zakazał narkotyków, mimo że sam był od nich uzależniony,








- na polskich plażach zaczęto rozgrywać mecze bosej koszykówki,
- O. Łatuński - krytyk literacki, który zniszczył Mistrza, sam był inwigilowany przez NKWD, którego agenci podsłuchiwali rozmowy przykładając uszy do rur kanalizacyjnych i w końcu go aresztowali,






- Voytakus ov Višnic pytał mnie jak jest po angielsku ,,miłość'', a ja odpowiedziałem, że ,,love'',







- w pewnej wspólnocie chrześcijańskiej jako pokutę stosuje się obdarcie ze skóry na pamiątkę smoka Eustachego odczarowanego przez Aslana,







- Ziemię zaatakowały małe, zielone ludziki z Marsa, które strzelały do przechodniów z broni laserowej, zaproponowałem panu Martinusowi ov Simcassowi, aby ewakuować mieszkańców domu, gdzie w jednym z mieszkań zalęgli się kosmici, a następnie go podpalić,







- opowiadałem o fantastycznym świecie, w którym żołnierzami były hybrydy ludzi i kozłów śnieżnych, a ojciec Jeny ov Blackeyovej powiedział, że był żołnierzem,
- razem z Mamą byłem na przystanku tramwajowym nad Jeziorem Głębokim w Szczecinie, kiedy zapadała noc i wciąż aktywne były osy, kaczki, czaple i wróble,
- wyszedłem ze znajomymi na miasto, Pafrix ov Vrontox trzymał się z daleka i mówił coś o nas obcym ludziom, a ci machali do nas,








- pracując w IPN - ie dowiedziałem się, że Hieronim Bosch był analfabetą i umiał jedynie podpisywać swoje obrazy złotymi, zwymiotowanymi literami jak małe dziecko rysujące laurki,








- Albrecht Wallenstein był przez protestantów przedstawiany jako diabeł, powiedział cesarzowi austriackiemu, że nie pragnie zaszczytów, a jedynie niepodległości Węgier,








- pewien półnagi, leśny bohater walczył w Afryce z podstarzałym, wąsatym i łysiejącym Tarzanem, którego zamknął w klatce,






- w Parku Kasprowicza w Szczecinie pojawiły się afrykańskie stwory w maskach, które opisała Maja Lidia Kossakowska. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz