piątek, 28 czerwca 2024

Matka Boska Gietrzwałdzka

 



1. ,,Modlitwa. Przeczysta Dziewico, Matko Boża i Pani Gietrzwałdzka. Oto ja, Twój syn, staję przed Tobą z moimi kłopotami i zmartwieniami. Zdaję sobie sprawę, jak bardzo jestem słaby. Moje słabości i zaniedbania, upadki niewierności względem Ciebie, a nade wszystko moje grzechy, nie pozwalają mi nawet podnieść oczu ku Tobie. Do kogóż jednak pójdę, jeśli nie do Ciebie, mojej Matki? Ty mnie najlepiej zrozumiesz, wysłuchasz i dopomożesz. Ty przecież nieustannie wstawiasz się za mną u Twego Syna, wypraszasz mi Jego przebaczenie i potrzebne łaski. A zatem do Ciebie, o Pani Gietrzwałdzka, uciekam się w moich niedolach, prosząc pokornie, abyś raczyła wstawić się za mną u Twego Syna, Jezusa Chrystusa. Racz przeto przyjąć moje prośby zanoszone do Ciebie (…). Wstawiaj się za mną u Boga, abym mógł otrzymać to, czego tak bardzo pragnie moja dusza. Wejrzyj łaskawym okiem na mnie i całą moja rodzinę. Uproś nam łaskę wytrwania w wierności Chrystusowi i naszym postanowieniom. Amen’’

2. Kalendarium objawień:



27 VI – 16 IX 1877 r. - cykl 160 objawień ubogim, wiejskim dzieciom, Justynie Szafryńskiej (13 lat) i Barbarze Samulowskiej (12 lat).

27 czerwca – pierwsze półgodzinne objawienie miała modląca się pod klonem koło plebani Justyna Szafryńska. Maryja na tle wielkiego krzyża siedziała na złotym tronie, zaś aniołowie, którzy nad Jej głową trzymali uniesione koronę i berło, przynieśli Dzieciątko Jezus.

30 czerwca – Maryja ukazała się Justynie sama, siedząc na tronie i gdy dziewczynka na polecenie proboszcza, Augustyna Weichsla, zapytała: ,,Czego żądasz, Matko Boża?’’, usłyszała w odpowiedzi: ,,Życzę sobie, abyście codziennie odmawiali Różaniec’’.

1 lipca – na pytanie Justyny Maryja odpowiedziała: ,,Jestem Najświętsza Panna Maryja Niepokalanie Poczęta’.

3 lipca – Maryja powiedziała Justynie i Barbarze: ,,Będę tu przychodzić jeszcze dwa miesiące’’ i dodała: ,,Stanie się cud – później wszyscy chorzy zostaną uzdrowieni’. Aby tak się stało: ,,Powinni modlić się na różańcu’’.

6 lipca – dziewczynki usłyszały, że oprócz modlitwy: ,,Powinien tu być postawiony krzyż murowany z figurą Niepokalanego Poczęcia, a u jej stóp powinno być położone płótno dla uzdrawiania chorych’’.

21 lipca - Matka Boża była smutna i pełna łez. Objawienie trwało tylko w czasie drugiej tajemnicy Różańca.

23 lipca – na pytanie dzieci czy Ojciec Święty doczeka się triumfu Kościoła, padła odpowiedź: ,,Doczeka się go’’.

25 lipca - ,,Jeszcze mniej będą wierzyć ludzie, jeszcze większe przyjdą do was prześladowania, ale to dla waszego dobra’’. Proboszcz z powodu różnicy zeznań Justyny i Barbary zakazał im przychodzenia na Różaniec i powiedział, aby ludzie nie pielgrzymowali do Gietrzwałdu.

27 lipca - ,,Dobrze jest, jeśli do klasztoru idzie tyle osób ile może’’ - powiedziała Maryja do Barbary.

28 lipca – o fałszywie składanych przysięgach: ,,Taki nie jest godny wejść do Nieba, on jest do tego namówiony przez szatana’’. ,,Teraz przed końcem świata, szatan obchodzi ziemię jak zgłodniały pies, aby pożreć ludzi’’.

29 lipca - ,,Wszyscy powinni słuchać kapłanów’’.

1 sierpnia – Maryja powiedziała Barbarze: ,,Jeśli ludzie gorliwie będą się modlić, wówczas Kościół nie będzie prześladowany, a osierocone parafie otrzymają kapłanów’’.

3 sierpnia - ,,Ja zawsze błogosławię’’ - powiedziała Maryja, gdy dziewczynki prosiły o błogosławieństwo.

8 sierpnia – na pytanie, czy wcześniej zostanie wysłuchana modlitwa do Boga czy do Maryi, Matka Boża rzekła: ,,Tak nie należy pytać, ale modlić się’’.

10 sierpnia - ,,To było od diabła’’ - o podobnym widzeniu w domu krawcowej Barbary Hennig.

11 sierpnia - ,,Czy Kościół w Polsce będzie oswobodzony?’’ - dzieci. ,,Tak’’ - Maryja.

12 sierpnia - ,,Oni będą ukarani’’ - ze smutkiem powiedziała Maryja o alkoholikach, o których nawrócenie kazał modlić się ksiądz proboszcz.

13 sierpnia - ,,Będą zdrowi, jeżeli będą się modlić i nie będą pić wódki’’ - powiedziała Maryja o małżonkach z Ornety, którzy prosili, by dzieci modliły się o ich zdrowie.

14 sierpnia - ,,One wiedzą co mają czynić, modlić się oraz korzystać z wody i płótna’’ - usłyszała Barbara o chorych dzieciach.

19 sierpnia - ,,One będą ukarane’’ - ze smutkiem powiedziała Maryja o upadłych dziewczętach, za które polecił modlić się ksiądz proboszcz.

20 sierpnia - ,,Najpierw wysłuchać Mszy Świętej, a potem odmówić Różaniec, ponieważ tamto jest ważniejsze od tego’’.



1 września – na pytanie Barbary, Maryja zażądała od ks. Augustyna Weichsla: ,,Niech się modli do Mnie zawsze. Ja mu byłam zawsze obroną i będę aż do końca’’.

2 września - ,,Ma dać na Mszę Świętą’’ - usłyszała Barbara, pytająca się w imieniu pielgrzyma, chcącego pomóc zmarłym rodzicom.

3 września - ,,Trzeba dać na Mszę Świętą’’ - usłyszała Justyna, pytając o sposób nawrócenia pewnej luteranki.

4 września – Maryja powiedziała Justynie, aby siostra pewnego kapłana nie spowiadała się u niego. ,,Nie powinna spowiadać się u brata, kapłana’’.

7 września - ,,Kapłani powinni gorliwie modlić się do Najświętszej Panny, wtedy Ona zawsze będzie przy nich’’ - o obowiązkach duchowieństwa warmińskiego.

8 września – miał być ostatnim dniem objawień, ale zostały przedłużone aż do niedzieli. ,,Nie smućcie się, bo Ja będę zawsze przy was’’ - pocieszała dziewczynki Maryja. Matka Boża obiecała pobłogosławić źródełko pod lasem i figurę (Justyna i Barbara płacząc, mówiły, że w porównaniu z Najświętszą Panną jest bardzo brzydka).

15 września - ,,Powinnyście iść do klasztoru’’.

16 września – poświęcenie i intronizacja figury. Liczne spowiedzi pielgrzymów. Maryja przekazała ostatnie orędzie: ,,Odmawiajcie gorliwie Różaniec’’.


Polecam też posta: ,,Pielgrzymka 2016’’.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz