sobota, 15 czerwca 2013

Sny o monarchach

,, [...] Wraca wszystko, co kiedykolwiek zostało zniszczone przez ludzkie zuchwalstwo, pokonane przez buntowników. Twój własny pradziad, Mac Ian ze złamanym mieczem, bez nadziei przelewający krew pod Culloden. Karol odmawiający zeznań trybunałowi rebeliantów. Maria o czarodziejskiej twarzy stawiająca czoło ponurym, chciwym panom i prostackiej moralności Knoxa. Ryszard, ostatni z Plantagenetów, oddający koronę Bolingbrokowi jak pospolitemu zbójcy. Artur zwyciężony w Lyonesse przez pogańskie wojska i umierający we mgle, niepewny, czy kiedykolwiek wróci’’ – G. K. Chesterton ,,Kula i krzyż’’.


Śniło mi się, że:



- w moim domu, arcyksiążę Franciszek Ferdynand obrażony na swego ojca cesarza Franciszka Józefa leżał na tapczanie, a cesarz zrzucił na podłogę ułożone w stos szable,
- Karol Szalony pił z ludzkiej czaszki,
- Ludwik XIV był wilkołakiem, uciekał niosąc na plecach swój żołądek,
- w armii cesarza Henryka IV w czasie wojny domowej w Niemczech walczyli Cyganie, a także mandryle i pantery,
- matką Władysława Jagiełły była Julia Rzymska, w czasie porodu przepowiedziała, że jej syn zwycięży Krzyżaków,
- Iwan Groźny najechał Gruzję,
- król Edward III zjadał całego barana w jedną noc (,,Szalał całą noc’’),
- Henryk VIII był królem Polski,
- Henryk VIII panował od XVI do XX wieku i lubił dzieci z ADHD,
- widziałem na okładce południowoamerykańskiej książki popularyzującej historię portret Henryka VIII z siwą brodą,
- Elżbieta I za byle co, karała swoje służące obcinaniem palców, aż w końcu jeden z jej dworzan porąbał ją czerwonym toporem,
- moja Babcia była podobna do królowej Wiktorii,
- w szkolnym gabinecie pielęgniarskim, spotkałem królową Elżbietę II,



- w rozmowie z jakimś dziennikarzem (?), który pytał mnie czy w XXI wieku będzie ubywać monarchii na świecie, odpowiedziałem, że ,,europejscy królowie już wygrali swoją monarchię’’.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz