wtorek, 20 sierpnia 2013

Ordan na Czarnym Lądzie




- w Rajku (Negrei) zawarł przymierze z czarnoskórym Janem Presterem - cesarzem i arcykapłanem Abistanu (widział wszystko w magicznym krysztale, jego kościół kurczył się i powiększał, pokazał O. swój zwierzyniec a w nim największy skarb swego cesarstwa - ptaka ylleriona, na prośbę Księdza Jana zabija demona Mengistosa, O. razem z cesarzem udał się w Góry Smocze, gdzie ród króla odmładzał się w ogniu smoków, po drodze odparli atak Białej Hordy - wojska białych ludzi, chcących założyć Imperium Południa, zwiedzonych przez fałszywych bogów - czarnoksiężnika Poloniusza, smoka Ożdaja, cyklopa Polifema i giganta Radymira, O. pozabijał owych bożków, Jan Prester darował życie Białej Hordzie i pozwolił jej na osiedlenie się w swym cesarstwie) z pomocą jego lenników z murzyńskich plemion Masima, Nox, Kikonów, Marów, leśnych karłów Bambutów, olbrzymów Vatuna i ludożerców Najamów, oraz włochatych karłów Agogwe walczył z ludźmi - lampartami (ich biała królowa wysłała przeciw O. ognistego olbrzyma z Mogdaszo, słonia ludożercę z Wieżowych Bagien, smoka Dilai z bagien, mngwę i chimiseta, pomoc szympansa, torturami zmuszanego do współpracy z Zakonem - na czoło kapała mu woda przez długie godziny), O. zawarł przymierze z białym królem Tar - Azanem (poznaje jego żonę Joannę Sevenę - T. A. odrzucił dla niej oświadczyny królowej ludzi lampartów, więc się zemściła), przejeżdżał przez tajemne, gliniane miasto Dione nad rzeką Nihar, ośrodek kultu bogini Diany, gdzie w każdy poniedziałek odbywały się wielkie targi, spotkał w nim murzyńskiego herosa Maliego, po zakończonych remisem zapasach zawarł z nim braterstwo krwi i razem z nim w wyprawie zwyciężył hipopotama - ludożercę, ogromnego nietoperza olitiau, wielkiego pawiana Balabuna (Mali zmarł od jego zatrutych kłów) i pomógł królowej Amazonek Azrze, z którą łowił zygzakondy amazońskie, pokonać Gorgony, w służbie Księdza Jana walczył z piratami z królestwa Sumali, wspiął się na Górę Magnetyczną (wyrył na niej imię ukochanej), na Ikonie przeskoczył Rów Ognia i badał królestwo Gondwanę, gdzie żyli ludzie z głowami zwierząt (przesłał dary od Księdza Jana), badał wyspy Bergamuty - z pomocą słonia o dwóch trąbach uwolnił murzyńską księżniczkę od białych, rogatych ludożerców w czarnych tunikach, przemierzył Morze Suche (spotkał zielone słonie) i Morze Ciemności (pełne morskich potworów, uratowany przez gwiazdę świecącą w koronie św. Gospy), płynął Rzeką Złota do Ziemskiego Raju, lecz nie wszedł tam, pomagał bronić Abistanu przed najazdem przybyłych z południa ludożerczych plemion: Fang (z królem Apingi na czele), Kyarava (piekli ludzi oblepionych błotem), Ubangi, Asande, Monbuttu, Bassange (składali mrówkom ofiary z głów ludzkich), Tangala (lubili jeść kobiece głowy), Bele (uważali mięso kobiet za gorzkie), Ib (lubili knykcie), Bambala (na czele król Liboko, pragnący zjeść wszystkich ludzi), Mambila, Sura i Kukuku (na ich czele stali trzej bracia, zjadali skazanych na śmierć), oraz Ganavuri, Rabakuba i Zumperi (na ich czele stali trzej bracia); plemiona te zgromadził pod swymi rozkazami demon Vasalanga przybierający postać czarnego koczkodana, zostały rozgromione w bitwie pod Palanar



- w Rajku, w Dzikich Królestwach Nirów zwyciężył Aminę - młodą murzyńską królową - wojowniczkę z Nir - Aradżan, w jej wojsku służyły szare goryle - ludożercy z maczugami, oraz murzyńscy zombie z maczugami, A. z każdego zdobytego grodu wybierała kochanka, a rano ścinano mu głowę
- w Królestwie Saira zabił potwora Mobutu (czarny lew z głową czarnego koguta)



- O. był w królestwie Nefertum (otoczonego rzeką Apoją), gdzie mieszkały śniade i czarnowłose wojowniczki, podobne do Egipcjanek, w ich państwie kobiety znały pismo hieroglificzne, były wojowniczkami i kapłankami, zaś mężczyźni ich niewolnikami, chłopami i budowniczymi piramid, Nefertumijki miały wiele mężów, nosiły dużo klejnotów, O. jako mężczyzna był traktowany z pogardą, jedynie dziewczynka Taliti, której zginął kotek i nie mógł się odnaleźć, mimo wytrwałych modłych do bogini Bastet, zaprzyjaźniła się z nim, choć najpierw próbowała go zabić, aby móc zostać zaliczoną w poczet Wojowniczek Izydy i zyskać prawo do przedrostka ,,nefer'' przed imieniem, razem udali się na Pustynię Piramid, na której mieszkała czarownica Nefer - arati, która wewnątrz skalnego grobowca trzymała tapiale (podobne do olbrzymich kotów potwory, o żelaznych, zatrutych kłach i pazurach, nagie, bądź pokryte zatrutymi kolcami, zapalające, lub zamrażające czerwonymi, lub zielonymi oczami), w które zamieniała ukradzione koty - święte zwierzęta Kemetu, Melanopodii i Nefertumu, czarownica zamierzała wykorzystać je do podboju świata, aby wypróbować swe wojska puściła je na O. i Taliti, lecz oni zwyciężyli w boju, a następnie zdobyli grobowiec, Taliti ścięła szablą głowę czarownicy (w Kemecie, Melanopodii i Nefertumie skrzywdzenie kota karano natychmiastową śmiercią), a wówczas prysł zły czar rzucony na wszystkie porwane koty



- na wyspie Słupnicki Ostrov, gdzie mieszkał św. Słupnik na słupie pilnowanym przez dwa gryfy, O. wszedł do biblioteki, gdzie spotkał potwora Cywetę (podobny trochę do cywety, trochę do likaona, miał ogon zakończony ludzką dłonią), potwór rozgryzł w zębach złoty budzik i zaatakował O.
- w czarnym królestwie Głodowych Ziemi, O. spotkał pomagającą trędowatym, kalekom, głodującym, wdowom i sierotom, piękną, białą kobietę Sendelirę z Asarmathu (wiernie służyła jej młoda niewolnica z Armanu), O. pomagał jej w pracy, oraz odbił z niewoli wodza lipajskich koczowników króla – czarnoksiężnika Catafalcusa
- w czarnym królestwie Bisumej trafia do wioski bialych księżniczek (na ich czele stała królewna Niala), które zamienily się w pantery – czarne i złote, aby bronić Bisumeju przed najazdem Korijczyków (na ich czele stał książę Fukuyama)
- O. był w czarnym królestwie Samibi, gdzie żyły same dzieci, bez dorosłych, po ziemi tej oprowadza go dziewczynka Tija



- w czarnym królestwie, zwanym Sadia (założonym przez królową – wojowniczkę Sadię, córkę Thurkhana) zabija złego króla Gissena



- w czarnym królestwie Mamaban spotyka białą, czerwonowłosą wojowniczkę Rudinę z Mosochu, która zabiła czarną mambę, atakującą dziecko, Rudina ugościła O. w swojej chacie, razem wzięli udział w wojnie Murzynów z mambami, wojnę zakończyli zabijając ich królową Türkas – kharka (17 – metrowa mamba o turkusowej skórze, domagająca się ofiar z ludzi)



- O. spotyka Senę; piękną, białą królową murzyńskiego państwa Sambili (długie, złote włosy, bikini ze skóry złotego lamparta), rządziła mądrze i łagodnie, broniła swych poddanych przed potworami, rozbójnikami, łowcami niewolników i najeźdźcami z plemion Barasza i Bar – Barusza, była kochana i podziwiana przez swój lud, jednak stary czarownik Gargul, opłacany przez króla Bassaja z Bar – Baruszy kazał jej udowodnić swe prawa do trony przez przyniesienie korony z zaczarowanego zamku Curatus, wybudowanego przez wiekami przez elsynorskiego króla Likaona, O. złorzył hołd Senie i razem udali się do zamku, walcząc z duchami, gigantycznymi wężami i skorpionami, wielkimi lwami, olbrzymami, oraz trójgłowym psem, aż zdobyli koronę, wóczas na ich drodze stanął potwór Makumbi (olbrzym z głową guźca), zabity przez O. i Senę, a potworem tym był czarownik Gargul, gdy Sena wróciła z koroną nikt już nie kwestionował jej prawa do tronu, pragnęła poślubić O. lecz on odmówił, zamiast niego poślubiła sarakeńskiego księcia Nab – el – Verver z królestwa Verver



- O. zawędrował do murzyńskiego państwa Sambal - jarat, gdzie walczył z tygrysem szablozębnym, spotkał jego piękną, białą królową - Sanę (smukła, długie, czarne włosy, bikini ze skóry złotego lamparta, oczy zielone, złote ozdoby, wymyślny tatuaż na brzuchu i kostce), Sana oprowadzała O. po swych włościach na grzbiecie słonia, w czasie postoju i kąpieli przy pomocy zbudzonego z drzemki O. zabiła i zjadła krokodyla i pytona, O. spotkał celetińskiego, rozpustnego wojownika Conna z Carvanu (ilekroć obcował cieleśnie z kobietą, aby to uczić malował i tatuował swoje ciało różnymi farbami), Conn zakochał się w Sanie i dla niej pozbył się upamiętniających rozpustę malowideł, na jej królestwo napadł tyranozaur i stado welocyraptorów, niszczące całe wioski, O., Conn i Sana pozabijali dinozaury, po walce Conn poślubił Sanę i zamieszkał z nią w puszczy
- w górach Atal – assa spotkał murzyńskie plemię Kapszuru (ich nazwa znaczy Złodzieje, pochodzą od bojemskiego herosa Złodzieja z Lipanovic), żyli z hodowli bydła, którego strzegły udomowione niedźwiedzie
- w Dzikich Królestwach Nirów bronił połączonych plemion Sudów i Arandów przed najazdem Merkułów (ludzi z głowami hien), pomogli mu Markubowie (ludzie o głowach trzewikodziobów), polujący na bagnach na gigantyczne skoczki mułowe



- na ziemiach Nirów, w królestwie Bandulu, O. spotyka Vlada Czarnego (murzyńskiego wampira z osady czarnoskórych wampirów Al - Dżarak), który poświęcił życie zabijaniu swych pobratymców, O. i Vlad Czarny walczą z murzyńskim królem – czarownikiem Disartem, który miał moc zapalania oczami, podpalił nimi wieżę swego wasala Dingona pełną ludzi, Vlad Czarny chodząc po gładkiej ścianie wyniósł przez okno dziecko, które bało się skakać



- w ziemi Sange, ze stolicą w Sular spotkał Murzynów wyznajacych wiarę gaudamicką, zakazującą jedzenia mięsa, picia alkoholu, zabijania zwierząt i ludzi, królestwo pustoszył chimiset, O. razem z królem Mulsangiem wuruszył go zabic, pomógł im biały, noszący purpurowy czaprak Centaur purpuratus Bień, który wydobył z ust miecz potrzebny do zabicia bestii
- w osadzie Saqalab – jarat spotkał białych Wenedów, dawnych niewolników władców sarakeńskich Abasa i Fatimiusza, żyjących na sposób Nirów



- w ziemi Habando, O. zabił Aigamuksa (czarnoskórego olbrzyma - ludożercę, mającego oczy na podeszwach stóp)



- w Królestwie Harar O. zabija królową hien rozkopującą cmentarze, jego czyn wywołuje zemstę hien, O. broni Hararu przed nimi
- w pustynnym królestwie U – tapiya zabił wielką jak koń jaszczurkę Garhamę, polującą na ludzi, potem zaś olbrzymiego nietoperza – wampira z Ras - tafari
- w królestwie Luba żył bożek Abamus (Murzyn o białych kłach i szponach), który domagał się niemowląt na ofiarę - pożerał je, O. wytropił Abamusa, zaszedł do jego zamku zbudowanego na szczycie góry Użar z kości nienarodzonych dzieci (po obu stronach jego tronu leżały hieny) i pokonał go, kapłani Abamusa wygnali O.
- w królestwie Kuba, graniczącym z Lubą, O. wyzywa na pojedynek tyrana Kastreka, nie udaje mu się go zabić i musi opuścić jego królestwo
- w górskim królestwie Kenaya, gdzie padał śnieg spotkał białe goryle, ich król Płatek Śniegu, jego przewodnikiem był lampart, O. bierze udział w zapasach i zwycięża wszystkie goryle, uczta
- w Ganie (stolica: Jana), O. spotkał oprócz Murzynów, plemię Gnu (pół - ludzie, pół - gnu), postrachem królestwa Gany był Sadr - słoń zionący ogniem po zjedzeniu magicznej rośliny iskrzycy, O. złapał go w pułapkę i oswoił
- O. zaszedł do królestwa Serenati, rządzonego przez lwy, ich król Asłan walczy z O. po czym poznawszy jego nadludzką siłę, przyjmuje za syna, O. żyje i poluje razem z lwami, lwice chcą jego nasienia, lecz on odmawia, w czasie najazdu murzyńskiego plemienia Masima, O. doprowadza do zgody
- w ziemi Majumba zapobiega wojnie karłów Bambutów i murzyńskich olbrzymów Vatuna (ich kobiety rozdeptywały złapanych karłów), po stronie B. walczyć mieli Pongo; plemię goryli, O. sprowadza z gór olbrzyma Kingu - ogromnego goryla w złotej koronie, czczonego jako bóg przez obie strony, i on nakazuje pokój
- O. zaszedł do królestwa Bafum – Bansav, gdzie rządzili królowie – bliźniacy uprawaijący kanibalizm; chcieli pożreć O. wlewając mu do gardła wrzący olej
- w ziemi Valindu rządził biały król Poldus Vlandriscus, który chronił swoją brodę przed deszczem za pomocą skórzanego pokrowca i zamienił Murzynów w niewolników, zbierających kauczuk, służyła mu gwardia z Murzynów - ludożerców (plemię Kurkuma), ich biały wódz miał w ogrodzie ludzkie czaszki, niewolników karano obcinaniem dłoni i wieszaniem na drzewach, O. obalił złego króla



- w królestwie Tangana przepłynął jezioro o tej samej nazwie na grzbiecie żółwia skórzastego, zaś na drugim brzegu wdarł się do czarnej Wieży Iluminatów, którzy porywali Murzynów i składali ich w ofierze wielkiemu jak stół złotemu kompasowi, O. zniszczył ów kompas, wieżę i uwolnił jeńców



- na Ikonie przeskoczył Rów Ognia, przygody w Gondwanie - królestwie ludzi z głowami zwierząt, w karczmie widział człeka o głowie myszy, jedżącego ziemniaki, polane roztopionym serem i człeka o głowie warana z Komodo, gościła go rodzina ludzi z głowami łuskowców, był na balu u czarnoskórej hrabiny Latuy o głowie czarnej pantery, która częstowała gości czekoladą, bijącą ze źródła, w jej pałacu oglądał rzeźby dłuta ludzi o głowach węgorza i skrzydlicy, kupiec Vokol (głowa kota) mówi O. o zdradliwości hrabiny, audiencja u króla i królowej, o głowach lwów, udział w turnieju - wygrał z rycerzami: nosorożcem, słoniem, bykiem, rekinem, krokodylem, orłem, lampartem, waranem i legwanem morskim, nagrodzony złotym naszyjnikiem w kształcie lwich kłów, król nie chciał go puścić, aby ludzie nie podbili G., O. uciekł



- O. w murzyńskim królestwie Ayamji spotkał piękną królową Aiszę z celetińskiej krainy Morar (wysoka, złote, wijące się włosy, niebieskie oczy, jasna skóra, białe szaty), otoczona czcią boską królowa, władająca potężną magią, podjęła O. wystawną ucztą w zamku Mori - ghat i wyjawiła mu sekret swej długowieczności; przed 500 000 lat przybyła na Czarny Ląd, i odnalazła szkalną kolumnę wypełnioną płynnym ogniem, gdy weszła do środka ogień dał jej długie życie, nastęnie zdobytą mocą zabiła demona Juszkura, chcącego zniszczyć ową ziemię, ów umierając zapowiada, ze Ayamji zginie w ogniu i wodzie po śmierci Aiszy, królowa proponuje O., by został jej mężem i królem i żeby razem żyli wiecznie, O. odmawia, zaś Aisza czarami sprowadza nań starość i ślepotę, po czym każe wtrącić do lochu, następnie chcąc przedłużyć sobie życie na dalsze tysiąclecia wchodzi do kolumny płynnego ognia i ginie weń, bo z tego artefaktu można było korzystać tylko raz, po śmierci Aiszy, O. odzyskuje młodość, moc i wzrok, wyrywa kraty i wychodzi z lochu, zaś królestwo Ayamji zgodnie z przepowiednią ginie w ogniu i wodzie
- O. zabłąkał się do królestwa króla Aminusa Otyłego - ludożercy i tyrana (zbudował amfiteatr i występował w nim jako gladiator, swą żonę rzucił na pożarcie pytonowi, miał czarną panterę, której dał złotą kość pokrywającą się mięsem do obgryzania), O. zabił Aminusa Otyłego w walce, potem zbiegł do cesarstwa Vokassa Samojedzia - tyrana i ludożercy, któremu służyły ogniste orły i jego też zabił, walczył z królem Mugabusem z Simby (królestwo pełne kamiennych budowli, handlujące nawet z Sinea) i z białym tyranem Malanusem i jego białą drużyną z Savizi, uciskającym Murzynów z plemienia Vantu



- w ziemi Vagimów, O. znalazł się w dole - pułapce z dzikim kotem - ludożercą Vobo, wyciągnął go i darował mu życie, w zamian za zaprzestanie pożerania ludzi
- O. i Vobo bronią ludu Vagimów przed najazdem Al - Zamburów, mających słonie, O. doprowadza do zawarcia przymierza królów obu plemion, Uldi i Mamby, Vobo opuszcza O., w razie potrzeby każe się przywołać specjalnym zaklęciem



- O. broni plemion Vagima i Al- Zambur przed najazdem króla Digaana z Sulu
- O. zaszedł do krainy Mau – Mau, gdzie rządził biały król Colonus, Murzyni wzniecili powstanie przeciw niemu, rekruci powstańców pili krew owczą zmieszaną z własną, generałowie starte na proszek kości nadgarstka, krew i odchody białych wojowników króla, zaś marszałek polowy musiał zjeść mózg i serce dorosłego męża i dziecka zabitych w tym celu, Colonus został zabity i zjedzony
- do Cudomirii (Czarny Ląd) dostali się z naszego świata dziadek i wnuczek, spotkali królową Solambę (piękna Murzynka znająca wszystkie języki Nirów), budująca imperium Nirów, królowa otrzymała wsparcie od Złego Mzimu, które zażądało ofiary z dziadka i wnuczka, królowa odmówiła, pomógł jej O.



- O. uratował przed łowcami niewolników murzyńską dziewczynkę Milindi, która zaprowadziła go do swojej wioski zwanej Nubal - siafu, gdzie Murzyni żyli w symbiozie z siafu, czcili posąg bożka Mrowca (ogromnej mrówki), a przed zjedzeniem zabezpieczały ich amulety w kształcie mrówek wydzielające magiczny aromat, siafu broniły mieszkańców wioski przed wrogami (O. i Ikona dostali amulety), wódz wioski nie chciał się podzielić amuletami z innymi plemionami, siafu polowały dla Murzynów, O. został poczęstowany pieczystym z upolowanego przez siafu pytona
- nad jeziorem T’sad, O. spotkał plemię olbrzymów Sao (potrafili ręką zatrzymać bieg rzeki, mieli łuki z palmy, łapali słonie i hipopotamy)



- w królestwie zwanym Merun, leżącym u stóp góry Meru, O. natrafił na plemię murzyńskie polujące na ngobou (styrakozaury)



- król Vaburu z Sambistanu sprzedawał swych poddanych Nabatejczykom jako niewolników, O. ich odbił z rąk handlarzy, do Sambistanu przybywa biała niewolnica Tamara z Kolchistanu, obala złego króla w pojedynku magicznym i wygania go, po czym Murzyni koronują ją na swą królową, O. pomaga jej odeprzeć atak wygnanego króla
- O. był w Czarnych Królestwach Pocomo (plemię niemych karłów, otoczonych pogardą sąsiadów i żyjących na wyspie), pijaków Borano i brudasów Turkanów (O. bez skutku chciał ich nauczyć higieny)



- zabłąkał się do ziemi Sulu, gdzie rządził okrutny król Išaka VII (nadludzko silny, czerpał siłę z ziemi, łysy, na głowie strusie pióro, miał 2800 żon, lecz pozabijał wszystkie ich dzieci, masowo mordował poddanych, niegdyś razem z matką cierpiał wygnanie), który chce zabić O. (walczy mieczem, maczugą i krótką włócznią), lecz O. najpierw go oszczędził, by dać mu dobry przykład, lecz gdy I. chciał go zabić podstępem, sam został zabity
- O. w Pretorium spotkał boga Kaithka (ubrany w czerwone szaty kościotrup puszczający bąki), który kochał Murzynkę Nalimę, która chcieli mu wykraść Xanthowie, ludzie o żółtej skórze tak twardej, że nie imało się jej żelazo, O. zabił Kaithka, który zamierzał z Nalimy wypić krew i obronił ją przed Xanthami, po czym zwrócił ją kochającemu ją Murzynowi Sumbasie z sąsiedniego plemienia



- O. na ognistej pustyni Nambie pokonał zionącego ogniem potwora Demogorgona Nienasyconego (olbrzym z wężami na głowie i wielkimi kłami), który pustoszył ziemie ludu Nambów i mieszkał w pałacu z płomieni, O. pomagał dziki kot Vobo, który poległ
- na zamieszkanej przez ludzi wszystkich ras wyspie Seselii (jej plaże zamiast piasku pokrywały ostre, białe muszle) spotkał białego człowieka Śmierdzinogę, który rywalizował z pełnym pychy i rozpustnym osiłkiem Kalanem o względy najpiękniejszej dziewczyny w wiosce – czarnoskórej Radei, ostatecznie to Śmierdzinoga uratował dziewczynę przed wężem morskim i ją poślubił



- na wyspie Mogdaszo walczył z gigantycznym wężem Pęzem, oplatującym mogaszyjską lwicę z rozetką na czole, lwica zaprowadziła O. do swego stada, na którego czele stał stary Agurpi o srebrnej grzywie, lwy mogdaszyjskie miały po jednej czarnej rozetce na czole, spotkał wielkiego jak goryl palczaka i ostrzeżony przezeń, uratował królewnę przeznaczoną na ofiarę dla Przeklętego Kwiatu przez królową i arcykapłankę Ranavalonę (masowo truła poddanych, wyznawców Isasa Masama zrzucała w przepaść), O. skazany przez nią na walkę z fossą, lecz zwierzę, nie chciało go atakować, co uznano za znak, O. przeżył próbę Zatrutego Kwiatu, więc lud widząc w nim boga zabił R., a na tron wyniósł jej niewolnicę Majonkę



- O. dopłynął na wyspę Terra Magellanica (spotkanie z Ferdynandem Magellanem, który pokazuje mu w swym domu freski przedstawiające jego podróże - w tym podróż do nieznanej wcześniej galaktyki, przygody, spotkanych ludzi i zwierzęta i daje mu latający statek, którym wraca do Ojczyzny)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz