piątek, 12 kwietnia 2013

Sroka


,,Sroka siedzi na żerdzi i twierdzi:
                              Że Polacy są antysemitami i
                             Jedwabieńskich Żydów katami,
                            Że mniejszościom narodowym
                           Wszystko wolno, a Brus wielkim
                                 Uczonym był podobno,
                    Że Jaruzelskiego trzeba kanonizować, a
                                 Kiszczaka beatyfikować,
                          Że Michnik był bohaterem, a
                          Popiełuszko przy nim zerem,
                             Że Kurowski jak sam Hitler
                       Mówi, a Zbigniew Herbert był głupi,
                              Że trzeba słuchać J. T. Grossa, a
                            Strzemboszowi napluć do nosa,
                                    Że artysta to ktoś taki, kto
                                         Skrobie kartofle,
                                     Że ‘’Naziści’’ są mądrzy, a Daniel
                                              Głupi, bo ich rąbie.
                                      Ale nikt tego wszystkiego nie
                                                  słuchał, bo wiadomo
                                       że sroka publikuje u Adama komucha’’ - ,,Milenium, czyli Nowe Triumfy’’




Śniło mi się, że:

- mój dom płonął i wtedy ukazał mi się mój sąsiad, podobny do Adama Michnika; mówił o potrzebie pójścia na zebranie lokatorów, lecz moja Mama śmiała się z niego,
- spotkałem dziennikarza z ,,Gazety Wyborczej’’ i krępowałem się w jego obecności nazwać gazetę, w której pracował g...,
- lis (nie mylić z Tomaszem Lisem) został oczerniony w ,,Gazecie Wyborczej’’ i dlatego więcej już po nią nie sięgał . 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz