piątek, 1 kwietnia 2022

Oniricon cz. 807

         Śniło mi się, że:



- na schodach przytuliła się do mnie Fela; ciemnoszara suczka buldożka francuskiego,




- jechałem samochodem z Siergiejem Łukianienką oraz odwiedziłem Olega Diwowa w jego domu i próbowałem ich przekonać, aby przestali popierać Putina,



- Witold Jabłoński chwalił na Facebooku Lecha Wałęsę za to, że w 1989 r. współpracował z Edwardem Gierkiem,



- wypożyczyłem z biblioteki egzemplarz ,,Kalevali'', na którego okładce było napisane nazwisko Eliasa Lönrota, 



- na okładce ,,Niedzieli'' lub ,,Gościa Niedzielnego'' zamieszczono podobiznę Stieńki Razina, który posiadał zaczarowany ołówek,




- w ekranizacji mojej powieści ,,Pawlaczycy'' rolę Mośka Pilzsteina zagrał prawdziwy, ortodoksyjny Żyd, który w jednej ze scen prowadził czarną wołgę, obawiałem się, że jego współwyznawcy będą go prześladować za zagranie w tym filmie,



- po II wojnie światowej Żyd, Salomon Morel mścił się na Niemcach paląc ich w krematoriach, a ja powiedziałem, że Żydzi i muzułmanie w przeciwieństwie do chrześcijan nie muszą kochać swych wrogów,



- pomyślałem na ruchomych schodach w CHR ,,Kaskadzie'', że nieprawdziwy jest zarówno przesłodzony obraz buddyzmu jak też opowieści o. Posackiego o buddystach - kanibalach publikowane w ,,Naszym Dzienniku'',


- w buddyzmie tybetańskim padawan może ponownie wcielać się 16 razy, aż wcieli się w drugą osobę Trójcy Świętej i trzy razy jeśli chce odrodzić się poza Kościołem buddyjskim. 

1 komentarz:

  1. Widząc ile postów przybyło od wczoraj to dostaję lekkiej zadyszki w czytaniu hehe!

    OdpowiedzUsuń