środa, 8 stycznia 2020

Oniricon cz. 552

Śniło mi się, że:

- razem z Mają Lidią Kossakowską i innymi osobami byłem na wycieczce do ,,Biedronki'' gdzie mając ciche przyzwolenie obsługi jedliśmy na miejscu zamrożone steki rybne, potem zastanawiałem się czy nie była to kradzież,





- zmartwiłem się gdy Aleksander ov Cocelaise powiedział, że nie lubi tygrysów zwłaszcza niebieskich i różowych, a tymczasem w ,,Tatrze. Suplement'' jest dużo o tygrysach,






- jakiś starszy pan powiedział, że woli twórczość Olgi Tokarczuk niż Petera Handke,





- powiedziałem, że szanuję Mirceę Eliadego za jego erudycję, choć nie podzielam przekonania o równości wszystkich religii,
- ktoś powiedział, że widział meble zrobione z drzew wyciętych w Puszczy Białowieskiej,
- czytałem ,,Biblię'' i jej apokryfy wydane w jednym tomie,





- C3PO domagał się audiencji u księżniczki Lei,
- w piątek w Empiku spotkałem Pavlasa ov Vidłara, który domagał się, abym kupił mu mięso, odmówiłem z uwagi na post, a on powiedział, że nie jestem jego przyjacielem, potem kupiłem mu ser żółty, lecz on wciąż domagał się mięsa,






- góry Hindukusz zostały odkryte przez Litwinów, a ich nazwa wywodzi się od kindziuka (wymyślone na jawie),





- Donald Trump przybył do Słowenii gdzie poślubił Smerfetkę (wymyślone na jawie),






- po latach znów spotkałem Voytakusa ov Viernitisa, który uczył origami i z pogardą wypowiadał się o Finach, chciałem go spytać czy czytał ,,Kalewalę'' i ,,Opowieść o Kullervo'' J. R. R. Tolkiena, lecz nie odezwałem się ani słowem bojąc się, że zacznie wrzeszczeć,





- Konrad T. Lewandowski wykładał historię na uniwersytecie przebrany za Stalina, jeden ze studentów polemizując z nim powiedział, że Aztekowie szanowali dziewice, a aztecki młodzieniec miał przywilej pocałować dziewicę w ,,lilię'', czyli w pochwę, oglądaliśmy też filmik o faunie plejstocenu; widziałem na nim antylopy o rogach Elasmotherium sibricum oraz dowiedziałem się, że obecna nazwa łacińska tarpana to Zebra graveolens, po zajęciach położyłem się na biurku w gabinecie Lewandowskiego udając kota Behemota,
- modląc się na ulicy zaszedłem do ogrodu gdzie trwał remont i gdzie leżał metalowy widelec, wycofałem się z ogrodu odkładając widelec,
- Mama dała mi do zabawy zdalnie sterowanego robota na kółkach,
- Adamus ov Andristiacus nie wiedział co znaczy słowo ,,naród'',





- chciałem zostać kaniukiem jaskólakiem - ptakiem drapieżnym z Florydy wydłubującym ślimaki z muszli, lecz Andrzej Pilipiuk pomógł mi znaleźć pracę kucharza,






- litewska bogini - suka Żweruna była carycą Rosji; żoną cara Mikołaja II,





- Gabon lub Ateny są stolicą Rumunii,
- czytałem książkę wydaną przez Fabrykę Słów o otyłym starcu w okularach, który żył w postapokaliptycznym świecie i ratował profesora z terenów dzisiejszej Szwecji,






- nazwa paź królowej została nadana na cześć Mokoszy,






- Czarnobóg zabił księdza, który zdradził Kościół, a potem z jego sutanny, różańca i odchodów stworzył potwora - kłodę wyposażoną w wielką, zębatą paszczę i błoniaste skrzydła,





- małego Mojżesza pływającego w koszyku po wodach Nilu nie uratowała córka faraona, lecz Egipcjanin o niebieskiej skórze przybierający postać lamparta,





- Paweł Adamowicz naprawdę nazywał się Adamkowicz,






- Sari był indyjskim herosem walczącym na szczycie góry z potworami, pierwowzorem Hurina. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz