poniedziałek, 23 listopada 2020

Oniricon cz. 659

 Śniło mi się, że:



 



- na sali gimnastycznej dziewczynka goniła fioletowego motyla,






- starożytni Rzymianie podbili cały świat, który został podzielony na część rzymską i grecką, w Chinach czczono Heraklesa pod imieniem Łucznika I, tymczasem Rzymianie postawili w Parku Żeromskiego w Szczecinie pomniki Junony, bóstwa Sportu i Herkulesa,

- codziennie przychodziłem do drewnianej chaty, w której nauczał Konrad T. Lewandowski i dziwiłem się dlaczego na spotkania przychodzą wyłącznie starzy ludzie,






- król Artur trzymał w lesie miecz z sikorą modrą wyobrażoną na rękojeści,






- świnia Trianon była przedstawiana przez członków francuskiej partii w Polsce jak z rybim ogonem pływała w Jeziorze Głębokim w Szczecinie,






- zobaczyłem flagę Birmy - zieloną w czarne kropki z wizerunkiem białego, skrzydlatego słonia i dowiedziałem się, że w komunistycznej Birmie panuje inflacja,






- poznałem birmańską baśń, w której występował biały koń strzegący skarbów swego zmarłego pana, oraz chłopiec i dziewczynka, którzy zdemaskowali złodzieja i zostali przez króla nagrodzeni za uczciwość,






- Kajtuś; bohater książki ,,Kajtuś czarodziej'' Janusza Korczaka nie lubił spierać się z dziewczynkami,






- zatrudniłem się w tygodniku ,,Do Rzeczy'' gdzie pisałem relacje ze Szczecina,






- w Empiku kupiłem tomik poezji Tadeusza Micińskiego ,,W mroku gwiazd'',

- spotkany na ulicy przechodzień powiedział, że w 2020 r. Jarosław Kaczyński dokonał zamachu stanu, zaś Mateusz Kijowski odszedł w cień, a ja uznałem, że to dobrze,






- koń noszący arabskie lub słowiańskie imię Falada, którego głowa po śmierci została zawieszona na ścianie stajni, kazał zabić gęsiarkę, wypreparować jej głowę i zawiesić na ścianie stajni obok jego własnej,






- w tradycji prawosławnej archaniołowie Michał, Gabriel i Rafał paśli gęsi, bo ,,na ratowanie ludzi było już za późno'',






- na Gibraltarze żyją małpy maskoty (l. p.: maskota),

- Rafał Dębski ma syna Jarosława Dębskiego, który też pisze fantasy,






- Pavlas ov Vidłar czcił smoki i uważał, że dzieci od 15 roku życia mogą pić alkohol, bo tak mu smoki powiedziały,






- zarówno w ,,Biblii'' jak i w starożytnych źródłach macedońskich wzmiankowane są skamieniałe, czarne skorpiony, które określano jako obrzydliwe,

- w Starym Testamencie opisana została historia chłopca i dziewczynki, których brat i siostra wraz z dziadkiem wypłynęli w czasie burzy na jezioro, oni zaś potajemnie dostali się na tratwę i dotknęli bosymi stopami smoły,






- w okresie Młodej Polski (1910 - 1918) kobieta ubrana na ciemnozielono, wchodząc do tramwaju agitowała za współpracą polsko - austriacką, zaś ówcześni alchemicy wierzyli w związek żółwia z rośliną o nazwie ajer oraz w to, że ciemnofioletowe żółwie jaja palą się kolorowym płomieniem,






- w powieści ,,Pałac snów'' Ismaila Kadare, król Albanii i sułtan Turcji szli polem i zamienili się w dwa kosmate potwory bez głów, których się bałem. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz