niedziela, 6 sierpnia 2017

Przemienienie Pańskie

,,Przez moment mogli wpatrywać się w oblicze Chrystusa, które było zupełnie inne niż zazwyczaj - mogli w Nim zobaczyć Boga. To doświadczenie było tak niezwykłe, że Piotr porwany zachwytem, chce budować namioty dla Chrystusa, Mojżesza i Eliasza. Głos Ojca jest przypomnieniem ich życiowego zadania na tę chwilę - mają Go słuchać. To przedziwne spotkanie ma ich przygotować  na przeżycie razem z Nim bolesnego momentu Męki.
Maryjo, życie człowieka również często biegnie od przysłowiowej góry Tabor do Kalwarii i z powrotem. Radosne doświadczenia bliskiej obecności Boga mają mnie przygotować na godne i owocne przeżycie tych chwil, kiedy wydaje mi się, że mnie opuścił. W tych momentach zapominam, że jest najbliżej mnie, bo cierpi w moim wnętrzu. Uproś mi siłę na te chwile'' -
ks. Henryk Lachur SCJ ,,Różaniec z Maryją. Nowe rozważania różańcowe''






C. S. Lewis w książce ,,Listy starego diabła do młodego'' nazwał powyżej omawiane zjawisko duchowych wzlotów i upadków ,,prawem falowania'' ;).




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz