czwartek, 23 czerwca 2016

,,Sen''

Poniżej prezentuję swój wiersz napisany w 2005 roku. Opowiada on o roli wyobraźni w moim życiu. Przyznaję, że nie jest wysokich lotów ;).







,,1. Taszchetozaur to dinozaur, megalozar, którego warto znać! Szary jak szczur, sięga do chmur, z ostrymi zębami i pazurami, walczył z wieloma potworami. Był pierwszy między moimi kolegami.






2. Czarownice piwnice opuszczają i do stacji gazowych się udają. Katechetki dobrymi wróżkami są (tak w TV mówili), choć temu zaprzeczają.







3. Szczeciński Centaur był człowiekiem, a zaczarowany tego zabił co go w konia zrobił.







4. Tędy chlobęby do pająków podobne, gęby ładnie mówiąc – pijące, chlobębinę – pajęczynę tkające.








5. Wujek Hetman Pak – Tak, to dzisiaj Hetman Fal; człowiek utkany z wody, Bag – Daga wujek niemłody.






6. Bag – Dag (coś czarnego na kształt zwierza; pół węża, szczura, nietoperza), Dusiciel – zielony, gadzi pysk, silny, umięśniony, Butogłowy – najbardziej problematyczny, Grazli – niby kot; bajkot nieśliczny, wujek Costen – Trüpen – czerwona czaszka trupia, dziwaczna babcia Bagdella niegłupia, ciocia Alexis – chochoł w spódnicy, głupia żona wujka Costen – Trüpena, byli w Transylwanii, teraz ich tam nie ma, bo są w Polsce!








7. Tam gdzie żyją dinozaury, pterozaury, mamuty i trylobity oraz jaskiniowcy, są cztery księżyce, siedem kontynentów, prezydent Calista, Bagna Karboruńskie, Wielki Wulkan i Góra Radissona błękitna, wiedz, że ta planeta to Pterotyjandia przedziwna.






8. Z paczki chrupek wysypały się planety, statki kosmiczne, ludzie, stwory; Chewbaca to Pan Kudłacz, a Vader – Czarny Król Imperium srogi.







9. Co T. Żółw pisał to się nie pomieści w głowie – meganeura powietrznym asem, iguandon rycerzem, tyranozaur królem, pterodaktyl uczonym, mozazaur kapitanem, diatryma potworem, ptilodus esbekiem – dziwy się działy przed człowiekiem!






10. W Ojcowie cuda – niewidy; mamut żywy, Plaster Kovaty rozwijał się i zgniatał maserszmity, w bagnie diabeł Vrouga mieszkał, pomór przetrzebił rusałki – ktoś pomyśli, że opowiadam bajki.
11. Doktora Strzykawkę przechrzciłem na Schtroisemana; Jenę Blackeyovą dałem mu za żonę, Parezina i skorpiona Mateusza za kompana. Jak Pan Kleks miał Akademię, leczył w szpitalu imienia Lucy, na Pterotyjandii bywał i wiedzą o zwierzętach wszystkich zadziwiał.
12. Pawełek z Grzyboraju1 tak mi w serce zapadł, że w inny wymiar przeniósł go mój zapał – gdzie zwierzęta bez ludzi mieszkały i gdzie chłopca spotkał bielik niemały.









13. Szajba mi strzeliła i kraj wielkości ZSRR zmieściłem w Polsce; nazwałem go Krainą Białych Pól; dziś mówimy także o Białopolsce.








14. W Palanie w innym wymiarze tury stały się ludźmi, lecz to koniec wiersza, reszty dowiecie się później''.

Zainteresowanych światami mojej wyobraźni odsyłam do postów: ,,Akademia dr Strzykawki'', ,,Bag – Dag, Dusiciel i Butogłowy'', ,,Fantazja w moim życiu'', ,,Gwiezdne Wojny'', ,,Kraina Białych Pól'', ,,Moje bestiarium'',,Opowieści z okolic Plastra Kovaty'', ,,Praanimalia'' i ,,Pterotyjandia''.





1 Postać tę zaczerpnąłem z książki Adolfa Lekkiego ,,Droga do Grzyboraju'', którą bardzo lubiłem w dzieciństwie

1 komentarz:

  1. Nie bardzo wiem, gdzie mają być rymy i czy to czasem nie wiersz biały. Też mi nie idzie pisanie wierszy :)

    OdpowiedzUsuń