czwartek, 23 czerwca 2016

Gdzie bawił dr Schtroiseman?

Poniżej chciałbym zaprezentować notatkę sporządzoną przeze mnie w trzeciej klasie gimnazjum, wymieniającą krainy, do których podróżował razem z Jeną ov Blackeyovą wielki polski uczony prof. Jan Schtroseman (objaśnienia w nawiasach dopisałem dopiero dzisiaj).

1. ZNUS (zapomniałem szczegółów :(
2. Spontanistan (mały kraj między Rosją a europejską częścią Kazachstanu, którego mieszkańcy zawsze działali spontanicznie nie przejmując się konsekwencjami)
3. Ziemia Falokefali (wyspa u wybrzeży Afryki zamieszkana przez ludzi z ... penisami zamiast głów, którzy demoralizowani przez niemieckie koncerny wydające ,,Bravo'' myśleli tylko o seksie; jednego z owych stworów widziałem narysowanego na szkolnym parapecie)
4. Lurjany (zapomniałem szczegółów :(






5. Horusia (kraj zamieszkany przez ludzi z głowami białych orłów; odpowiednik Polski; jeden z jego mieszkańców - postać pozytywna - przypominał o. Rydzyka, inny zaś o imieniu Nabru - postać negatywna - był wzorowany na Jerzym Urbanie)







6. Pterotyjandia (planeta zamieszkana przez dinozaury; prof. Schtroiseman i Jena polecieli na nią razem z rosyjskim botanikiem prof. Iwanem Parezinem)
7. Śmietnik Historii - miejsce gdzie spoczywają minione Lata i skąd historycy wydobywają ich wspomnienia; o miejscu tym wspominałem w poemacie dygresyjnym ,,Milenium czyli Nowe Triumfy''
8. Alkoholia i Żarłocja - dwie karaibskie wyspy zgodnie z nazwą zamieszkane przez pijaków i żarłoków, gdzie kucharzy traktowało się jako kapłanów






9. Gekmant - Onis - wyspa na Morzu Śródziemnym  zamieszkana przez uczłowieczone gekony i modliszki symbolizujące Polaków i Ukraińców. 

1 komentarz: