niedziela, 1 marca 2015

Alchemiczna łamigłówka




,,Aelia Laelia Crispis brzmi moje imię. Nie jestem ani mężczyzną, ani kobietą, ani hermoafrodytą, ani dziewicą, ani dziewczyną, ani staruszką. Nie jestem rozpustnicą, ani panną, ale i tym i tym. Nie zabił mnie głód, ani żelazo, ani trucizna, ale wszystkie te rzeczy naraz. Spoczywam nie w niebie, ani na ziemi, ani nie w wodzie, tylko wszędzie. Lucius Agatho Priscius, który nie był ani moim mężem, ani kochankiem, ani niewolnikiem, bez smutku, bez radości, bez łez, wiedząc i nie wiedząc, dla kogo, wzniósł mi ten pomnik, co nie jest ani piramidą, ani grobem, ale obojgiem. Oto grobowiec, który nie kryje trupa, oto trup, co nie kryje się w grobowcu. Trup i grobowiec to jedno'' - ,,Theatrum Chymicum'' cytat za: Roger Caillois ,,W sercu fantastyki''. 



Jeśli w dziełach alchemicznych nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o kamień filozoficzny ;-). 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz