sobota, 13 kwietnia 2013

O Unii Europejskiej słów kilka...


,,Dzisiaj każdemu narodowi pokory potrzeba;
                                              Od Sowietów mamy Stalina,
                                                   Od Niemców – Hitlera.
                                        Oto Polak potrzebuje adwokata, bo
                                                J. T. Gross ma go za kata!
                                      Więc Unia Europejska – tak rzecz się nazywała;
                                                Przyjechał pan Javier a było mu Solana.
                                              Wacław, Aleksander i Węgier prezydent –
                                      Wszyscy na piersiach rozdzierali swe szaty. Wołali:
                                           ‘’Ja będę pierwszy – ja wejdę do NATO!!!’’
Ref. Nie dam ja się, nie dam ja się nikomu, nikomu, nie dam ziemi Niemcom, ziemi Niemcom, ni kasy Żydom.
                                              Weszli do Unii i się rozglądają –
                                              Widzą Brukselę taką sobie ładną,
                                             A lewicowe media tak się wydzierają:
‘’Chcę do Europy, prowadź mnie bracie, widzę, że wygram większe bezrobocie!!!’’
Ref. Nie dam ja się, nie dam ja się nikomu...
            A w tej Brukselii cuda niewidy
          Na stołkach siedzą liberały i libertyny.
Oficjalnie nie faszystują, a jednak ‘’hitlersyny’’!
Ref. Nie dam ja się, nie dam ja się nikomu...
           A ci panowie tak sobie poczynają;
         W czambuł Maryję ohydnie znieważają,
           Na życie ludzkie plują,
                Ziemię wykupują,
             A na Polaków grzmiące gęby mają.
Ref. Nie dam ja się, nie dam ja się nikomu, nikomu,
      Nie dam ziemi Niemcom, ślubu zboczeńcom,
                           Nie dam kasy Żydom
                        A pokłonu tranwestytom
                     Nie pozwolę bezbożnikom
                       Pluć Matce mej po twarzy
                Wezmę przykład z Czech, Węgier,
                         Irlandii i Słowacji,
                  Prawdę głosić się odważę!
              Nie dam ja się, nie dam ja się,
                     Propagandzie splugawić
                              Ni domu.
                   Nie zabiję dziecka, nie zabiję dziecka
                  Nie dam mordować babć i dziadków
                           Jeszcze raz Polska da przykład
                                        Całemu światku’’! - ,,Milenium, czyli Nowe Triumfy’’



            W sierpniu 2004 r. przetłumaczyłem na język starokrasny ,,Odę do radości’’:

,,O iriakoł, pirodei,
florias ov elizijsken agrikoł!
Santyja an payentizen santyj ganok,
Stetiev ysenen inspirnyj khor.
Payentiza likost’ evrayo ciemli,
unita ocen zorunitał fadm’!
Evrayen cidianen łybiet’ brudasen,
tamuj ygzen payentizen halaseus! [...]’’

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz