sobota, 22 czerwca 2013

Oniryczny komunizm

Śniło mi się, że:

- byłem komunistą – maoistą,
- w czasie kolędy (wizyty duszpasterskiej) zamiast księży przyszli komuniści i fotografowali moje mieszkanie,
- Maksym Litwinow (sowiecki komisarz do spraw zagranicznych, na którego miejsce Stalin powołał Mołotowa) włamał się do mojego mieszkania przez balkon, razem z psem,
- ktoś powiedział, że nie należy się leczyć u lekarzy, którzy przed 1989 r. należeli do PZPR – u,
- w naszych czasach Gomułka nosił siwy koński ogon i był zapraszany do kościołów, gdzie tłumaczył się ze swojej polityki z okresu PRL – u,





- oglądając serial ,,Z archiwum X’’ widziałem jak Kim Dzong Un był małym, zielonym ślimakiem bez muszli, agentka Scully (?) zalała go jakimś roztworem, on zaś się rozpuścił i tak na jakiś czas Korea Północna była wolna,
- Mao Zedong był chińskim cesarzem, który chcąc rozstrzygnąć, czy trójka przedstawionych mu dzieci jest rodzeństwem, kazał jedno z nich rozciąć mieczem, a kiedy spostrzegł, że pozostałe nie krzyczą, uznał, że nie są spokrewnione,
- śpiewałem ,,Międzynarodówkę’’ (,,Midinarodovka’’) po runwirsku,
- w Chinach grupka kobiet z Europy razem z przewodnikiem, kąpała się nago w morzu, tymczasem pan Voytakus ov Viernitis należący do Komunistycznej Partii Chin po kryjomu zabrał im ubrania; ceną za ich zwrócenie miało być przystąpienie owych kobiet do partii; potem obudziłem się we śnie i pytałem pana Viernitisa czy był w Chinach,
- chciałem wyjechać do Korei Północnej aby zostać stachanowcem,
- Jane, agentka KGB pochodzenia angielskiego, poszła do lasu, gdzie na rozstaju dróg spotkała mówiącego konia i mówiącego wilka; zwierzęta zapytały ją czego pragnie, a gdy powiedziała, że chce tylko wrócić do domu, odwróciły się od niej ze wzgardą,




- Nicolae Ceaucescu w 1989 r. został oszczędzony (rozstrzelano tylko jego żonę Elenę), jednak musiał opuścić Rumunię i błąkał się po całym świecie, bo nikt go nigdzie nie chciał,
- Julian Marchlewski żyje do dziś i zasiada w Sejmie,
- jechałem po Szczecinie komunistycznym autobusem, gdzie musiałem wypełniać jakieś dokumenty; podać swój pseudonim (napisałem: ,,Emenand’’ na cześć Karla Emenalda, króla Swenów), zaś stan wojenny nazwałem ,,Czasem Wrony’’,
- rzuciłem jajkiem w Wojciecha Jaruzelskiego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz