środa, 9 grudnia 2015

Oniricon cz. 168

Śniło mi się, że:



- w jednym z numerów ,,Zwierzaków'' czytałem, że poganie wierzyli, iż Maryja mieszkała na Księżycu,



- jakiś pijak podobny z wyglądu do Zygmunta Chajzera namawiał kobietę, aby została surogatką, a ja wylałem mu wódkę z kieliszka, bo był sierpień - miesiąc trzeźwości,



- ,,Opowieści z Narnii'' to epos napisany wierszem,



- Dżepetto był jednym z pomniejszych bogów zamieszkujących Morze Śródziemne, noszącym imię Sardynius, albo Sardelus; w tej postaci ukazał się Błękitnej Wróżce i prosił, aby oddać pod jej opiekę Pinokia,



- alchemik Odim Phom był nosorożcem w ciele człowieka przybyłym na Ziemię z Kosmosu; trzymał w ręku płócienną torbę z czerwonym kamieniem, wszedłem do jego siedziby mieszczącej się w ponurym domu, aż błądząc po nim trafiłem do mojego pokoju w starym mieszkaniu, gdzie zdjąłem skarpety,



- byłem samurajem i zapaśnikiem sumo, razem z innymi zapaśnikami sumo tańczyłem w kole przeciskając się przez szczelinę,



- czapla nadobna była pierwowzorem feniksa,



- z obrzydzeniem oglądałem propagandowy film o homoseksualistach, na którym jakiś mężczyzna prowadził na smyczy dwa mopsy,



- przestraszyłem się szympansów w parku,



- żydowska królowa Esztrie była wampirzycą (sen nawiązuje do biblijnej królowej Estery i do wampira Estrie z wierzeń żydowskich),



- czytałem w podręczniku do historii, że Zygmunt August nocą spotkał w lesie nawkę - kobiecy szkielet, który chciał mu sprzedać roślinę zwaną babką,



- byłem chory i nie mogłem z tego powodu przyjmować księdza po kolędzie, lecz uparłem się, że się pojawię; w tym śnie Mama zamówiła dla mnie w Książnicy Pomorskiej jedną z książek Karola Marksa (wyłącznie jako źródło historyczne),
- spotkałem na ulicy Chińczyka lub Wietnamczyka, który zagadnął do mnie, a potem zamienił się w autystycznego chłopca Radzia,



- po latach znalazłem w szafie zestaw ,,Małego technika'' , gdzie przed laty na odwrocie pokrywy  narysowałem dom dla dinozaurów pełen odchodów, co zamierzałem opisać na blogu. 

1 komentarz: