piątek, 25 sierpnia 2017

Refleksja czytelnicza 2









Dla mnie każda dobra książka jest katolicka i prawicowa, niezależnie od tego jaką religię wyznaje i jakie ma poglądy jej autor. Przykładowo, choć Ursula Le Guin i Neil Gaiman nie są konserwatystami, z ich książek wyciągnąłem dla siebie wiele dobrych rzeczy ;). Może nie każdy to wie, ale choć George Orwell wcale nie był konserwatystą, nie przeszkodziło mu to w napisaniu dwóch nadal aktualnych powieści ostrzegających przed złem zbrodniczego komunizmu (.,Folwark zwierzęcy'' i ,,Rok 1984''). Nie podzielam lewicowych przekonań prof. Marii Janion, a mimo to na swoim blogu pozytywnie oceniłem jej dwie książki (,,Wampir. Biografia symboliczna'' i ,,Niesamowita Słowiańszczyzna''). Podobnych przykładów mógłbym wymienić więcej. Jak to mówił Jezus Chrystus: ,,Kto nie jest przeciwko nam, ten jest z nami'' ;).







1 komentarz:

  1. Może nie każdy to wie, ale choć George Orwell wcale nie był konserwatystą, nie przeszkodziło mu to w napisaniu dwóch nadal aktualnych powieści ostrzegających przed złem zbrodniczego komunizmu (.,Folwark zwierzęcy'' i ,,Rok 1984'')

    ,,Rok 1984" jest o totalitaryzmie w ogóle, nie o komunizmie jako takim xD Zwłaszcza, że nawet nie było tam komunizmu.

    Widziałeś fanpage Prawicowy Orwell? Zbierane są tam wypowiedzi ludzi, którzy myślą, że Orwell napisał książki przeciw lewactwu i powołują się na nie uzasadniając prawicowe poglądy.

    OdpowiedzUsuń